Nacházíte se na: Archiv výstav a akcí » 2024 » Konference: Známe své návštěvníky? »


Kalendář událostí

Leden 2025
Po Út St Čt So Ne
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14

MASOPUSTNÍ MASKY / Zahájení výstavy prací žáků AVE ART Ostrava

Zahájení výstavy prací žáků AVE ART Ostrava – v úterý 14. ledna od 17 h. Součástí zahájení bude komentovaná módní přehlídka studentských kostýmů.

15 16 17 18 19
20 21 22 23

BESEDA / Moravská Ostrava – archeologie „malého“ města v prostředí regionální metropole

Beseda s ředitelem Národního památkového ústavu Územního odborného pracoviště v Ostravě Mgr. Michalem Zezulou, Ph.D.
Čtvrtek 23. ledna v 17 hodin

24 25 26
27 28 29 30 31

Novinky

Změna otevírací doby ve středu 22. ledna

Milí návštěvníci, ve středu 22. 1. 2025 bude muzeum otevřeno až od 11:00. Děkujeme za pochopení.

08.01.2025 zobrazit


Konference: Známe své návštěvníky?

12.—14. 6. 2024 / Ostrava

 

Ve dnech 12.—14. června 2024 proběhla v Ostravě konference Známe své návštěvníky? z cyklu Tvorba a hodnocení výstav, kterou pořádala Komise muzejních historiků AMG a Ostravské muzeum.

Hlavním tématem konference byla úvodní fáze procesu tvorby výstav a expozic tedy stanovení cílové skupiny a práce s ní (k čemu je dobré znát své návštěvníky, jak definovat cílovou skupinu a jak s ní pracovat při tvorbě expozice / výstavy). Výstavy tradičně patří k významným a také nejvíce viditelným výstupům muzejní práce. Zejména ve vztahu k veřejnosti jsou výstavy a expozice zásadním komunikačním kanálem s mimořádným potenciálem nejen vzdělávat a poskytovat prostor k smysluplnému trávení volného času, ale například i napomáhat k pochopení významu a opodstatnění vlastní existence muzeí. 

Cílem ostravské konference bylo pojednat a prodiskutovat tu část procesu tvorby výstav a expozic, která zahrnuje výzkum návštěvníků a práci se získanými informacemi. Důraz byl také kladen na výměnu praktických zkušeností.

Konference se zabývala těmito otázkami:

  • K čemu je dobré dělat a používat návštěvnické průzkumy a znát své cílové skupiny?
  • Jaké jsou různé používané typy průzkumů a jaká jsou jejich úskalí?
  • Jaké máme příklady praktického využití návštěvnických průzkumů a práce s definovanými cílovými skupinami?
  • Jak pracovat s očekáváními a potřebami jednotlivých cílových skupin?

Konference poskytla pracovníkům muzeí, ale i dalším účastníkům prostor pro inspiraci a diskusi k těmto tématům, která jsou v muzejním prostředí nanejvýš důležitá.

           

Fotogalerie:                                                         

 

 
Partneři: 

Konference je pořádána s finanční podporou Ministerstva kultury a Statutárního města Ostrava.

Konferenci pořádá Ostravské muzeum, Komise muzejních historiků AMG, Ústav pro interpretaci místního dědictví, Národní zemědělské muzeum a MUSEum+ ve spolupráci s Asociací muzeí a galerií České republiky, z. s.

Akce: Otevřít verzi pro tisk


Soubory: